Головна » Файли » Мои файлы |
24.03.2009, 08:32 | |
Короткі відомостіПояві
Вчення
Чистої Землі передувало Товариство Білого Лотоса], створене у 402 році Хуей
Юанем для вшанування будди Амітабхи і спільного переродження у «Західній
Чистій Землі» — «раю» Амітабхи . Після смерті Хуей Юаня діяльність
товариства припинилася. У монах Тань
Луань став активним проповідником культу будди Амітабхи, проте його
діяльність була забута незабаром після смерті. Декількома століттями поспіль у
Японії були відкриті твори Тань Луаня, і його проголосили першим патріархом
Вчення Чистої Землі. У 641 році чернець Шань Дао зустрівся
з наставником Дао ,
який вперше проповідував йому сутри, присвячені шануванню будди Амітабхи. Шань
Дао заснував власну школу у монастирі
у столиці Чан'ань. Поступово Вчення Чистої землі ставало усе більш
популярним у Китаї. Філософія
Вчення складалася на базі секти Тяньтай.
Воно не було орієнтовано виключно на духовенство і активно залучало до
релігійної діяльності мирян. В основі Вчення Чистої землі лежав
загально-махаяністьский культ будди Амітабхи, який оформився в Китаї в особливу
течію, яка проповідувала цей культ як єдиний можливий засіб спасіння людини
того часу. Від інших буддійських напрямків ця течія відрізнялася тим, що буддистське
спасіння — звільнення від кола
перероджень — у ній досягалося не «власними силами», а завдяки чудотворній «силі іншого»— будди Амітабхи.
Через це Вчення Чистої землі інколи називали «сектою сил іншого», на відміну від інших сект — так званих сект
«власних сил». Необхідність опори на сили будди Амітабхи пояснювалася
послідовниками цієї течії постулатом про деградацію здібностей живих істот в
епоху «кінця Дхарми»,
тобто кінця світу. Згідно з доктриною цього Вчення вся історія буддизму
поділялася на періоди «істинної Дхарми» (перші 500 років після ), «напівістинної Дхарми» (подальші
500 або 1000 років) і «кінця Дхарми» (наступні 1000 років). У останній з цих
періодів люди вже не здатні розуміти складності буддійської філософії і
займатися витонченою технікою йоги.
Єдина дорога — покласти всі свої надії на рятівну силу милосердя Амітабхи. Головною
формою релігійної практики Вчення Чистої Землі було постійне повторення «Навертаюся до будди Аміабхи!», яка називалася «розмірковуванням про будду і
вважалася за наявності повної віри головним способом для народження в
«раю» — «Чистій Землі». Згідно
з «Сутрою споглядання Амітабхи», у чернечій практиці Китаю і Японії «розмірковування
про будду» доповнювалося шістнадцятьма видами споглядання Чистої Землі для
народження в ній. Загалом, Вчення Чистої Землі не було чисто чернечим: простота
віровчення і практики, співзвуччя уявленням народного буддизму робили її масовим
напрямком не лише чернечого, але і мирського буддизму. На
даний час це Вчення набуло поширення на Заході, перш за все в США — на Гаваях і Каліфорнії,
переважно в японській формі Дзьодо-сінсю. Спочатку його носіями були в
основному представники японської і китайської діаспори, але пізніше до школи
стали долучатися і послідовники з інших етно-конфесійніх груп. | |
Переглядів: 705 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |